Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Algemeen » Kleding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tips helm/leren pak? ^_^
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 2:50 pm 

Hey hey,

Zal me eerst even voorstellen, ben vanuit het Motor-forum getipt om hier ook even aan te melden omdat ik zelf een Thundercat wil aanschaffen als het moment daar is, ik begin met 2 weekjes met mijn eerste les en wil zo snel mogelijk een motor aanschaffen als ik mijn motorrijbewijs heb.

Ik zit dus al een beetje rond te neuzen en zag al heel wat gesprekken over wat nou handig is, wat goed spul is etc.

Maar, wat is nou echt iets waarvan jullie van zeggen : Dit is cruciaal en deze beschermingen, en dit materiaal is het beste om te hebben (bijvoorbeeld.) Ah, en natuurlijk de helm. heb gehoord dat Carbon het beste is, wat ong. 240 kost?

Dank je wel voor de tips alvast!

Profiel  

Berichttitel: Re: Tips helm/leren pak? ^_^
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 2:55 pm 

Matsuke schreef:
Hey hey,

Zal me eerst even voorstellen, ben vanuit het Motor-forum getipt om hier ook even aan te melden omdat ik zelf een Thundercat wil aanschaffen als het moment daar is, ik begin met 2 weekjes met mijn eerste les en wil zo snel mogelijk een motor aanschaffen als ik mijn motorrijbewijs heb.

Ik zit dus al een beetje rond te neuzen en zag al heel wat gesprekken over wat nou handig is, wat goed spul is etc.

Maar, wat is nou echt iets waarvan jullie van zeggen : Dit is cruciaal en deze beschermingen, en dit materiaal is het beste om te hebben (bijvoorbeeld.) Ah, en natuurlijk de helm. heb gehoord dat Carbon het beste is, wat ong. 240 kost?

Dank je wel voor de tips alvast!
voor een helm is de pasvorm het belangrijkste :D en wat die kost :roll: maar voor 240 kom je wel aan een redelijke helm

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 3:07 pm 

Hoi, ten eerste welkom! :)

Een pak...tsjah dat is altijd lastig. Vraag jezelf eerst af wanneer je gaat rijden, alleen in de zomer boven de 15 graden of ook als het kouder is? Een leren pak is het veiligst, en ik vind het veruit het beste zitten. Nadeel is dat je het er sneller koud in hebt en dat het niet waterdicht is.
Rij je dus het hele jaar door dan is een textielen pak het voordeligst. Ik heb zelf allebei, zowel textiel als leer. Een beetje leren pak begint ongeveer bij 500-600 euro. Textiele pakken zijn er van 100 tot 400 euro. Meestal betaal je tussen de 160 en 300 euro voor de jas, en zo rond de 100-150 voor de broek.

Qua helm zijn smaken heel erg persoonlijk. Het beste kan je gewoon zoveel mogenlijk passen. Je hebt idd composiethelmen (carbon, glasvezel, etc) en Polycarbonaat helmen. De laatste worden in een mal in elkaar geperst, en moeten na ongeveer 2-3 jaar vervangen worden omdat de fabrikant dan niet meer garant staat voor de kwaliteit.
Composiet helmen worden opgebouwd uit matten glasvezel en carbon. Deze zijn meestal ietsjes lichter (1200gram oid)
Er zijn wel duidelijk verschillen in de prijs. Polycarbonaat helmen kosten 100-250 euro, composite helmen beginnen meestal winkelprijs bij 250-300, en lopen op tot ongeveer 600-800 euro(extreme gevallen buitengelaten) wel kan je met een composiethelm 2x zo lang doen.
Meest verkochte composiethelmen zijn van Shoei, Schubert en Arai.

Check voor je gaat passen deze site even http://users.pandora.be/virago/helmen_en_pasvorm.htm

Als je handschoenen koopt, kijk dan naar handschoenen met bijvoorbeel carbon/plastic op de knokkels. Dit vangt een hele grote klap op als je valt.

voorbeeldje:
Afbeelding

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 4:22 pm 

OnELeG schreef:

Als je handschoenen koopt, kijk dan naar handschoenen met bijvoorbeel carbon/plastic op de knokkels. Dit vangt een hele grote klap op als je valt.

Als jij valt val je dan altijd met je knokkels naar beneden dan??
Misschien dat een voorbeeld met een bocht, lantaarnpaal en een Heg iets beter is?? :mrgreen: :mrgreen:

Matsuke schreef:
Hey hey,

Zal me eerst even voorstellen...........

Waar dan????????

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 4:34 pm 

OnELeG schreef:

ongeveer bij 500-600 euro. Textiele pakken zijn er van 100 tot 400 euro. Meestal betaal je tussen de 160 en 300 euro voor de jas, en zo rond de 100-150 voor de broek.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
:x doe mij dan maar weer t zelfde pak als ik nu heb, alleen dan nieuw, krijg jij van mij 400 euro *O*
+100 euries voor het regelen :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 4:45 pm 

blabla....

@Snoww: Afgelopen keer wel ja, en nergens last van. Vriend van me heeft een vergelijkbare crash gehad en had 2 knokkels en middehandsbeetje gebroken.

@Djee: Jij betaald meer dan 500 euro voor een textiel pak? Dat moet wel een heel speciaal pak zijn dan...binnenvoering van zijde ofzo?. Beste jas van Alpinestars is 289,- /beste broek 159,-, adviesprijs. Gewoon een lange motorjas, dus geen blouson.
Beste Dainese jas is 400,- idd, maar dan ga je ook het extreme in.
Zeik anders ook ff door over de prijzen die ik geef over helmen?:+ Of heb je geen Arai van 1699,- :mrgreen:

(stelletje topicverneukers zijn jullie ook :P )

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 5:01 pm 

bedankt voor de replies :)

Mja, ik ga wel gewoon goed opzoek als het moment daar is ..

Pfft, zit beetje rond te neuzen, veel gezeik met crashes + diefstal eh? PFFFFFTT! :P Beetje eng =p

Ciao.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 5:13 pm 

OnELeG schreef:
blabla....

@Snoww: Afgelopen keer wel ja, en nergens last van. Vriend van me heeft een vergelijkbare crash gehad en had 2 knokkels en middehandsbeetje gebroken.

@Djee: Jij betaald meer dan 500 euro voor een textiel pak? Dat moet wel een heel speciaal pak zijn dan...binnenvoering van zijde ofzo?. Beste jas van Alpinestars is 289,- /beste broek 159,-, adviesprijs. Gewoon een lange motorjas, dus geen blouson.
Beste Dainese jas is 400,- idd, maar dan ga je ook het extreme in.
Zeik anders ook ff door over de prijzen die ik geef over helmen?:+ Of heb je geen Arai van 1699,- :mrgreen:

(stelletje topicverneukers zijn jullie ook :P )
Hé ik ontopic he!!! :P
Maar die van mij is van Spidi met uitneem bare winter voering blalballalblalaba. Heb ik idd meer voor betaald :roll: :o

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 6:45 pm 
Dé Botte Boer (en Pien fanaat)

Dan ga ik wel door over de helmprijzen. })

Als je een helm koopt, kijk je niet naar de prijzen, maar naar de pasvorm. Die is het belangrijkste, en daarna uiteraard de veiligheid. Een helm die niet goed past, is sowieso niet veilig.

Een goeie helm koop je niet onder de €400,- Dus aankomen met een helm van €250,-..... Ik heb ook persoonlijk nog nooit een nieuwe Arai, Shoei of Schubert van €250,- gezien.
Gemiddeld ben je voor een normale goeie helm €500,- kwijt.

Dus vergeet het topicverneukende blabla verhaaltje van onze eigen "Ikkanalleenhardrechtdoorglijden" OnEHeG. :mrgreen:

Over de pakken.
De kou valt nog wel te overzien, maar met leer in de regen rijden, das niks. Dus wil je alleen met droog weer rijden, kun je het beste leer doen, met eventueel thermo er onder. Wil je ook doorrijden in de winter, door sneeuw en hagel, Texpakkie. Maar ook dan is het boven de 15 graden toch echt tijd voor een lerenpakkie.

Je zegt ook, ik ga wel kijken al het moment daar is, maar je gaat toch al lessen over 2 weken? Dus heb je nog 2 weken de tijd, om iets goeds te kopen.

Alvast veel succes, enne, hoe heette je ook alweer? ;)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 7:07 pm 

Ik heb een nolan en die kostte geen 400 euro. Dus die is slecht?

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 7:08 pm 

SPECIAL NEEDS schreef:
Ik heb ook persoonlijk nog nooit een nieuwe Arai, Shoei of Schubert van €250,- gezien.

Je hebt gelijk geen €250,- maar het komt in de buurt! :mrgreen: Deze heb ik 3 weken geleden gekocht!!
Linkje!!

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma feb 18, 2008 7:19 pm 
Dé Botte Boer (en Pien fanaat)

Ik ga er verder maar niet op in, of iets slecht of goed is.
Wat ik alleen wil aangeven is, bezuinig nooit op pak en helm. Dat is namelijk het enige wat je kan beschermen.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 12:54 am 

Eww, dacht dat de lesschool wel even een pakje + helm voor me had? :P

Btw, Robert :)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 1:51 am 

Sommige textielen pakken kosten meer dan de meeste lederen, vanwege Goretex, Armacor etc.
Maar on topic, kijk goed in aanbiedingen, op marktplaats, bij de motorbeurzen als Utrecht enz,

Ook wellicht aan te raden: http://www.kalsbeekmotoren.nl/ , http://www.termaatmotoren.nl/, http://www.polo-motorrad.de/Online-Shop.g33.0.html, http://www.louis.de/, http://www.hein-gericke.de/0/index.php etc.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 1:58 am 

Vergeet ik deze nog: http://www.kobutex.nl/ :roll:

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 10:03 am 

Ik wil je vooral aanraden om even verder te kijken dan alleen goede pasvorm. Ik heb een Nolan X-lite gekocht, zit op zich prima, maar geeft wel een hoop windgeruis.. ook niet onbelangrijk om dat even in de gaten te houden.. Ik vind 't zelf erg storend.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 10:15 am 

SPECIAL NEEDS schreef:
Dan ga ik wel door over de helmprijzen. })

Als je een helm koopt, kijk je niet naar de prijzen, maar naar de pasvorm. Die is het belangrijkste, en daarna uiteraard de veiligheid. Een helm die niet goed past, is sowieso niet veilig.

Een goeie helm koop je niet onder de €400,- Dus aankomen met een helm van €250,-..... Ik heb ook persoonlijk nog nooit een nieuwe Arai, Shoei of Schubert van €250,- gezien.
Gemiddeld ben je voor een normale goeie helm €500,- kwijt.

Dus vergeet het topicverneukende blabla verhaaltje van onze eigen "Ikkanalleenhardrechtdoorglijden" OnEHeG. :mrgreen:

Over de pakken.
De kou valt nog wel te overzien, maar met leer in de regen rijden, das niks. Dus wil je alleen met droog weer rijden, kun je het beste leer doen, met eventueel thermo er onder. Wil je ook doorrijden in de winter, door sneeuw en hagel, Texpakkie. Maar ook dan is het boven de 15 graden toch echt tijd voor een lerenpakkie.

Je zegt ook, ik ga wel kijken al het moment daar is, maar je gaat toch al lessen over 2 weken? Dus heb je nog 2 weken de tijd, om iets goeds te kopen.

Alvast veel succes, enne, hoe heette je ook alweer? ;)

Dus dat betekent alleen helmen met een goede pasvorm van boven de 400 euro zijn goede helmen? Dikke onzin! :mrgreen: Zoals Snoww al liet zien, die schubert R1kost nu 278,-.
En over die 'kou'...de kou is nog wel te overzien als het boven de 15 graden is? :roll: ;)

Verder heeft de rijschool gewoon pakken en een helm voor je. Laarzen is het enigste wat je meestal zelf moet regelen. (Handschoenen zijn ook wel fijn, anders zit je in die zweetklauwen van een ander te rijden)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 10:28 am 
Moderator

:^ oneleg

EN als het wat warmer wordt vond ik een eigen helm ook wel prettig..1) Zit prettiger 2) geen vieze helm van een ander.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 12:10 pm 

kneeslider schreef:
:^ oneleg

EN als het wat warmer wordt vond ik een eigen helm ook wel prettig..1) Zit prettiger 2) geen vieze helm van een ander.
:^ :^ en je hebt t toch nodig, nu met lessen (zou ook met de spullen van de rijschool kunnen=bah) en straks gewoon (weet niet of je dan nog spullen mag lenen van de motorrijschool) op de motor.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di feb 19, 2008 4:05 pm 

Ja .. denk dat ik zoiezo eerste paar lessen die spullen leen, en als ik het idd echt leuk vind koop ik de kledei + helm

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Algemeen » Kleding