Registreren    Inloggen    Forum    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Algemeen » Kleding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Schuberth R1 vs Shark RSF2i Axium
 Bericht Geplaatst: zo apr 13, 2008 9:31 pm 

Ik heb nu een Premier helm die ik gekocht heb na mijn eerste rijles.
Totaal geen ervaring dus ben ik bij een motorzaak in Oud Beijerland naar binnen gelopen. Na een beetje te hebben rond gekeken en een gesprek met de verkoper heb ik die helm gekocht. Was overigens niet duur. En ik dacht dat ik goed ben geadvieseerd door die man. Blijkt nu dat ik hem te groot heb gekocht. Hij lift en zit niet lekker. Suur Motoren in Oud Beijerland hier voor je :j . Daar koop ik dus nix meer.

Nu zit ik zo een beetje te denken om een van deze twee helmen aan te schaffen, Schuberth R1 of Shark RSF2i Axium. Precies zoals op de afbeelding in rood/zwart. Wat is jullie mening over deze helmen en waar moet ik op letten? Wat moet de doorslag geven om voor een van deze twee te kiezen? Beide helemen kosten tussen € 260 en € 280.

Afbeelding
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo apr 13, 2008 9:52 pm 

Geen ervaring met genoemde helmen, maar algemeen advies (en daar ben je zelf inmiddels ook al achter gekomen...): zorg dat de helm goed past :!:
Mag best wel een beetje strak over het hoofd gaan (kussentjes moeten tegen je wangen drukken), maar mag ook weer niet knellen.

Hou er verder rekening mee dat er altijd merken / typen helmen zijn die nooit lekker zullen zitten, maakt niet uit welke maat je past.
Ik heb namelijk in het verleden diverse Shark-helmen gepast, maar ze zaten geen van allen lekker. Ik heb nu al jaren Shoei, zit wel goed.
Kan me voorstellen dat er mensen zijn waarbij dit precies andersom geldt.

Succes met je keuze :!:

Maar uiteindelijk kiezen we toch allemaal voor een GSX-R...

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo apr 13, 2008 10:05 pm 
Dé Botte Boer (en Pien fanaat)

ScreamingCat schreef:
Geen ervaring met genoemde helmen, maar algemeen advies (en daar ben je zelf inmiddels ook al achter gekomen...): zorg dat de helm goed past :!:
Mag best wel een beetje strak over het hoofd gaan (kussentjes moeten tegen je wangen drukken), maar mag ook weer niet knellen.

Hou er verder rekening mee dat er altijd merken / typen helmen zijn die nooit lekker zullen zitten, maakt niet uit welke maat je past.
Ik heb namelijk in het verleden diverse Shark-helmen gepast, maar ze zaten geen van allen lekker. Ik heb nu al jaren Shoei, zit wel goed.
Kan me voorstellen dat er mensen zijn waarbij dit precies andersom geldt.

Succes met je keuze :!:

En wat heel veel mensen nooit vragen, of opkomen (ik ook niet). Vraag, of "eis" dat je ff een proefrondje gaat rijden met de gekozen helm. Voel je toch wel direct wat je helm doet.
En heb je je sluiting wel goed afgesteld? Meestal is DAT de oorzaak van het liften. Anders zou je de helm alleen heen en weer moeten kunnen halen, zonder dat je hoofd mee beweegt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: zo apr 13, 2008 11:28 pm 

Heb met beide helmen geen ervaring, maar die zonnebril in die Schiberth vind ik wel een megapluspunt. 8)
Van een bui in de felle zonneschijn, door duistere tunnels op een zonnige dag, etc.

Heb echter alleen ervaring met Schuberth Sunracer, S. Concept, S. C2 en recentelijk tweemaal Schuberth S1 (die is pas echt stil en kost tegenwoordig nog maar eur. 325,--) :x :x :x

Zie daarvoor: http://www.kalsbeekmotoren.nl/shopdisplayproducts.asp?id=4281&cat=Schuberth

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 11:22 am 

Ik heb zelf een R1 laatst gekocht en ben dik tevreden over deze helm. Ik ga er echter wel een kin flapje bij bestellen vanwege wat tornado's voor mijn gezicht in mijn helm. Daar schijnt ie trouwens ook nog stiller van te worden. En helemaal met Ton-Up eens dat zonnescherm werkt perfect.

Groetjes
Snoww

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: ma apr 14, 2008 11:19 pm 

Heb zaterdag een Shark S800 fusion tec aangeschaft.. Erg mooi ding en zit super.. Wel vond ik het geluidsniveau nog te hoog, maar in combinatie met dopjes vind ik hem goed..

(heb hem overigens ook weer teruggebracht omdat mijn oude helm ook voldoet met oordopjes.. (had ik beter eerst kunnen proberen) en het toch weer geld uitspaart.. Ga ik mijn VRO1 van halen..)

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di apr 15, 2008 12:48 pm 

geen ervaring met de helmen, maar puur op de looks zou ik zelf voor de shark gaan.

Afbeelding

Keep the right profile, because life is wonderfull.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: di apr 15, 2008 6:51 pm 

Zojuist ook het kin-flapje opgehaald en erin gezet. Geen last meer van wervelstormen voor mijn ogen!!! Helm is nog wat stiller ook werkt super.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: do mei 15, 2008 3:53 pm 

Net bij Martijns Motorkleding opgehaald
Shark RSF 3 Dark Spirit

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za mei 17, 2008 9:32 pm 

Hallo, ik had als eerste helm een Shark RSF2 (ink) en nu een Schuberth R1.

Ik kan je zeggen dat de Schuberth R1 veel stiller (rijd altijd met op maat gemaakte oordoppen in) is en dat vooral het ingebouwde zonnenviziertje echt heerlijk is. Ik had op mijn Shark een spiegelvizier en elke keer als het donker werd of ging regenen, dan moest ik mijn originele vizier meenemen. Met de Schuberth geen last van.

Maar, de Schuberth is ECHT wel duurder dan de RSF2 :X Ik betaalde er 475 voor bij Termaat Motoren. En dat was nog met korting.. bij Termaat kun je ook proefrijden met alle helmen! Die 475 is wel met pinlock vizier trouwens, hij is daar 419 zonder pinlock. Goedkoper vind je hem echt niet.

Maar de Schuberth is kwalitatief ook veel beter, dus vanzelfsprekend ook duurder!

Bij vragen hoor ik het graag ;)

Laatst bijgewerkt door MrBlueCat op za mei 24, 2008 7:02 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
 Bericht Geplaatst: za mei 24, 2008 6:58 pm 

Vorig berichtje aangepast: stukje over de prijs las ik nu pas in je post ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Forumoverzicht » Algemeen » Kleding