thundercat.nl

Verhalen

De (pak)cat op bezoek in het Scandinavische. Door Demon

E-mailadres Afdrukken

Sinds november 2008 heb ik een nieuw baasje, die redelijk voor me zorgt. Tijdens ons eerste jaartje samen poetste ze me vaak, gaf me begin van de zomer zelfs een nieuw paar sneakers en een smeersysteem. Ja, ik dacht dat ik het wel goed getroffen had.. Tot ik in augustus 2009 uit het niets opgezadeld en bepakt werd met een stel zware tassen, extra spanbanden eromheen enz. Ik zag er niet uit en van mijn aero(dynamische) sport uiterlijk bleef natuurlijk weinig over… :-(

Op naar Duitsland, dat klonk goed! Lekker vol gas en mezelf een keertje uitleven. Maar helaas, de bepakking op m'n rug was het daar niet mee eens, we stopten even en daar werden de volgende spanbanden tevoorschijn getoverd.. Oh man.. Wel een 'paar' legertrucks gespot, dat telt ook mee toch? Goed, alles zat vast en eigenlijk vond ik het helemaal niet zwaar, dus gas erop en gaan. Tot de wegwerkzaamheden.. Jeetje, de Duitsers hadden besloten om de halve snelweg om te leggen ofzoiets. Na een halve dag eindelijk in Denemarken aanbeland, mooi land trouwens, even een stopje gemaakt en laat in de avond in Nyborg een hotel gevonden voor de baas. Na al haar troep eindelijk van me los te hebben gemaakt, sleepte ze ´t mee naar ´t hotel en liet mij achter voor een vredige nachtrust.

De volgende dag zijn we via Kopenhagen eerst onder het water door en er daarna overheen naar Zweden gereden, best apart, maar niet zo bijzonder als je zou verwachten. In Zweden aangekomen, moest er even betaald worden en moest de baas vrij snel een ´pit´stopje maken, vond ik niet zo erg, want er waren een hoop motor-vriendjes op de parkeerplaats, dus genoeg om naar te kijken en te luisteren ;-). 's Middags de eerste camping bereikt, waar alle troep er weer af gehaald werd en ik zowaar begreep waarom er zoveel mee moest (tent, slaapzak, gasflesje+pitje, eten voor de baas en voor mij wat verse smeerolie :-).

De volgende dag op naar Noorwegen! Via Oslo naar een camping in de bergen gereden. Heerlijke wegen daar in Noorwegen, de ene na de andere bocht, bijna geen verkeer om rekening mee te houden en het asfalt was bijna overal top. Van de ene camping ('s nachts al best koud) naar de volgende en daarna naar de Sognefjord gereden, schijnbaar de langste fjord van Noorwegen. Onderweg naar de fjord kwamen we een prachtig gepaintbrushte touringcar tegen en de chauffeur was net bezig met een grote schoonmaak en waarschuwde voor schapen in de tunnels. Want daar zouden die wolvachten zich schuil houden als het wat koud en nat is buiten en zo'n beest aanrijden zou niet al te best voor m'n kuipjes zijn. Ja, ja… Maar natuurlijk.. Maar het was echt zo, in de eerste de beste volgende tunnel stonden er blatende schaapjes langs de weg. Lekker warm en droog.
Nadat de baas de Sognefjord had bewonderd (en ik eigenlijk alleen genoot van de heerlijke bochtige wegen) kwamen we op de terugweg naar 't zuiden een water tegen waar geen brug overheen ging. Ik begon sterk te twijfelen aan de navigeerkwaliteiten van de baas, tot we in de rij kwamen te staan voor een boot. Eenmaal in de boot twijfelde ik niet meer, maar wist zeker dat ze niet helemaal goed bij haar hoofd was: er was niets om me mee vast te zetten! Dus om me gerust te stellen bleef ze bij me tot ik er aan de andere kant van het water weer uit mocht.

Aan de andere kant van het water begon het wat kouder en natter te worden en toen de baas m'n gashendel niet meer vast kon houden, vond ik het wel een goed moment om een hotel te vinden. Overigens een vreemd hotel met gras op het dak, maar daar was vast wel een (voor mij onbekende) reden voor. Na een goede nachtrust naar Kristiansand gereden en daar met wat andere motoren, auto's en campers gewacht op de volgende boot. Vond ik geen goed idee. De baas liet me in 't ruim achter. Dit keer gelukkig wel vastgebonden (met behulp van een knappe motorrijder). Na de overtocht waren we weer in Denemarken en 's avonds bij 't tanken vroeg de pompstation-man aan de baas of hij nog op een andere manier van dienst kon zijn. Nou, een hotel zou wel mooi zijn ;-). Toen bleek dat de beste man voorheen in een prachtig hotel (yeah right..) gewerkt had en hij pleegde even een belletje zodat er een warm plekje voor de baas en een plekje voor mij op de parkeerplaats was. En het was een mooi hotel, namelijk een voormalig koninklijk paleis (whoehoe). De volgende ochtend hoorde de baas dat de hotelreceptionist in het bezit bleek te zijn van Thunderace, maar dat hij mij eigenlijk wel een stuk mooier vond. IT'S TRUE, NOTHING'S MORE BEAUTIFUL THAN BLUE! Daarna via Duitsland weer terug naar Nederland gegaan en daar aangekomen, mocht ik eindelijk weer eens binnen slapen.

Weekendje Luxemburg

E-mailadres Afdrukken

Thundercat.nlLuxemburg bekend om zijn goedkope benzine (we zijn tenslotte Hollanders) en om zijn historische plaatsjes en mooie landschap. Ideaal dus voor een lang weekendje motor crossen. De rit werd georganiseerd door de rijschool Jaap Schulz uit Haarlem en wordt elk jaar weer gedaan....

Compleet met busje om je bagage mee te nemen en een aanhangwagen voor het geval dat.... Voor mij was dit de eerste keer dat ik mee ging, getipt mede door onze reis leidster Mc Millen die dit al vaker heeft gedaan. Via mijn werk nog wat collega's opgetrommeld en Mc Millen wat vriendjes van hem. Zo bestond ons clubje uit 8 man en vrouw van een groep bestaande uit dik 70 man.

Tripje door de Eifel en het Schwarzwald gebergte

E-mailadres Afdrukken

thundercat.nlHet super verhaal begon allemaal eind Juli 2004. Wij thunderman en entrix kennen elkaar al aardig wat jaartjes en zijn dikke maten van elkaar. Samen zijn we ongeveer tegelijkertijd begonnen met motorrijles en hebben toen ook beide vervolgens onze eerste motor gekocht. (GS500, vanwege 25KW) Met deze motoren hebben wij ook behoorlijk wat KM gemaakt (vakantie; naar noord Tsjechië, door naar het zuiden, door de alpen naar frankrijk en daaruit weer terug (jammer genoeg) naar het platte land Nederland). Op deze vakantie hebben wij voor het eerst geproefd van haarspeldbochtjes maar ook wildkamperen.

Vakantie Noorwegen van CryptoCat

E-mailadres Afdrukken

Verslag van de motorvakantie naar Noorwegen van CryptoCat.

Dit jaar voor het eerst met de motor op vakantie. Logisch want ik heb mijn rijbewijs pas sinds december ’04 en mijn Cat pas sinds maart dit jaar. Samen met een vriendin die heel graag naar Noorwegen wilde. Was er zelf al een keer met de auto geweest maar het is een schitterend land dus zeker geen straf om terug te gaan. En met de motor zal het beslist anders zijn!......

Welshtour 3 Mei 2004

E-mailadres Afdrukken

Hier is dan het verhaal van de Welshtour 3.

Dan hebben jullie ook een beetje een idee hoe we het gehad hebben.

Het was voor ons zeer de moeite waard en we hopen dat we de volgende keer weer mee mogen maken.